Λίγη αισιοδοξία από τους μικρούς εμπόρους για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις.

ενδιαμεσες εκπτώσεις

Του Θάνου Τσαγγάρη Γενικού Γραμματέα Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας

Οι έμποροι υποδεχτήκαμε τις εκπτώσεις. Υπάρχει επάρκεια εμπορευμάτων, γιατί μόλις τα παραλάβαμε με πολλή μεγάλη προσπάθεια.
Ωστόσο δεν είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι, και δεν επιθυμούμε αυτές τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ούτε και οι καταναλωτές θα πρέπει να τις επιθυμούν. Γιατί πάντα είμαστε υπέρ της άποψης ότι τα προϊόντα θα πρέπει να έχουν μια μοναδική και καλή τιμή όλο το χρόνο και να υπάρχουν μόνο οι τακτικές εκπτώσεις του χειμώνα και του καλοκαιριού για να φεύγει το στοκ.

Οι καταναλωτές απογοητεύονται στις ενδιάμεσες αυτές εκπτώσεις, διότι αναμένουν μεγάλο ποσοστό έκπτωσης, όμως αυτό δεν είναι δυνατόν να γίνει σε προϊόντα της σεζόν που παραλάβαμε μόλις χθες.

Οι προσφορές μας που αφορούν προϊόντα προηγούμενων σεζόν, υπάρχουν όλο το χρόνο στα καταστήματα μας και μάλιστα με ποσοστό έκπτωσης έως και 50%.

Οι ενδιάμεσες αυτές εκπτώσεις είναι επιβολή των δανειστών, την οποία υιοθέτησαν οι τελευταίες κυβερνήσεις. Μάλιστα η τελευταία κυβέρνηση τις ξεχείλωσε και από δεκαήμερες τις έκανε δεκαπενθήμερες.

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και η Black Friday που έγινε week, έχει κάνει ζημιά στη Χριστουγεννιάτικη και Πασχαλινή περίοδο ακόμη και στις τακτικές εκπτώσεις, οι οποίες δεν έχουν πια ορμή.
Έχει προηγηθεί ένα πολύ κακό εισπρακτικά για τους εμπόρους τρίμηνο και ένας Απρίλιος με πτώσεις τζίρου 25-30% τουλάχιστον στην ένδυση υπόδηση. Άρα υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία.

Υποχωρούν οι παραδοσιακές αγορές γιατί οι καταναλωτές προτιμούν τους πολυχώρους τύπου mall και τα πολυκαταστήματα και υπάρχει κίνδυνος να αντιμετωπίσουμε πάλι λουκέτα. Πρέπει να δοθεί από την κυβέρνηση μια ιδιαίτερη προσοχή στους μικρούς επιχειρηματίες των παραδοσιακών αγορών με open malls, clusters κτλ. ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν.

Από την άλλη μεριά να δοθεί μια κεντρική κατεύθυνση σε κάποιον τομέα που θέλει να αναπτυχθεί, ώστε η επιχειρηματικότητα των μικρών επιχειρηματιών, που είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας να μην εξαντλείται σε καφέ, φούρνους, κομμωτήρια, σουβλατζίδικα κτλ.

Το μοντέλο της κατανάλωσης στην Ελλάδα της κρίσης έχει πεθάνει. Πρέπει να αρχίσουμε να παράγουμε για να μειώσουμε αυτά που εισάγουμε. Εάν κάθε μικρός επιχειρηματίας προσλάμβανε έναν εργαζόμενο θα είχε μειωθεί η ανεργία κατά πολλές μονάδες και η ρευστότητα στην αγορά θα ήταν καλύτερη.

ειδήσεις επικαιρότητας