Κ. Χατζηδάκης: Πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Κ. Χατζηδάκης: Πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων
pixabay

Ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων εξήγγειλε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε η Οργάνωση Νεολαίας της Νέας Δημοκρατίας. Στην ίδια συζήτηση ο κ. Χατζηδάκης ανήγγειλε νέα προκήρυξη του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» το φθινόπωρο με αυξημένο προϋπολογισμό, καθώς και την εφαρμογή Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων.
Αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση, τόνισε ότι η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου, αλλά θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων ενώ η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Το σχετικό νομοσχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση τον Ιούνιο και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο των Ρύπων.

Ο επόμενος (τρίτος) κύκλος του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» αναμένεται να προκηρυχθεί το φθινόπωρο. “ Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να βγει με σημαντικό προϋπολογισμό. Έχουν ήδη δοθεί 600-650 εκατ. ευρώ για δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης. Υποθέτω ότι μπορούμε να φτάσουμε έως το 1 δισ. έως το τέλος της χρονιάς και αυτό θα αποτελεί σημαντική στήριξη για τα νοικοκυριά, για τον κατασκευαστικό κλάδο και για το περιβάλλον, γιατί περιορίζεται το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη χώρα. Τα κονδύλια θα πολλαπλασιαστούν και θα προέρχονται από κοινοτικά προγράμματα, δάνεια και φορολογικά κίνητρα”, τόνισε ο υπουργός.

Advertisement

Σε άλλα σημεία της τοποθέτησής του υπογράμμισε ακόμη τα εξής:

-Ετοιμάζεται Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια αλλά και από κοινωφελές ίδρυμα. “ Για την πυροπροστασία και τις αναδασώσεις παραλάβαμε από το ΣΥΡΙΖΑ ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα 245 εκατ. ευρώ με μηδενική απορρόφηση και συμβασιοποίηση. Ήδη έχουμε καταφέρει και έχουν υποβληθεί προτάσεις πάνω από 100 εκατ. ευρώ”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

-Σύντομα θα κατατεθεί νομοσχέδιο για την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης από τον Ιούλιο του 2021. Παράλληλα, θα ξεκινήσει καμπάνια ευαισθητοποίησης, ενόψει και του καλοκαιριού για την προστασία των θαλασσών.

-Είναι υποκριτική η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ για τον περιβαλλοντικό νόμο σε σχέση με τις εξορύξεις. “Ο ίδιος ο κ. Φάμελλος (τέως αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος) έδινε κατ’ επανάληψη εγκρίσεις για εξορύξεις σε προστατευόμενες περιοχές Natura -για μάρμαρο, για λιγνίτη και για άλλες δραστηριότητες. Κατέθεσα τα χαρτιά στη Βουλή, δεν μπορούν να διαψευστούν”, ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης. Δήλωσε τέλος ότι αισθάνεται αδικημένος από την κριτική για το νόμο για δύο λόγους: «Πρώτον, επειδή είναι ένας ευρωπαϊκός νόμος, αντίστοιχος με αυτούς που ισχύουν σε προηγμένες περιβαλλοντικές χώρες. Προκάλεσα να μου πουν πού αυτά που φέρνουμε είναι διαφορετικά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Απάντηση δεν πήρα. Πήρα μόνο συνθήματα και χολερική, φανατική κριτική χωρίς κανένα έρεισμα. Ο δεύτερος λόγος που αισθάνθηκα αδικημένος είναι γιατί την ίδια στιγμή η δική μας κυβέρνηση είναι κυβέρνηση πολλών σημαντικών περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών, που αναπτύσσονται για πρώτη φορά και τις οποίες έχουμε παρουσιάσει κατ’ επανάληψη. Δεν είναι θεωρίες, είναι πολιτική που έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά. Θεωρώ λοιπόν ότι στο τέλος της ημέρας η όποια άδικη κριτική θα ξεχαστεί και αυτό που θα μείνει είναι το συγκεκριμένο, απτό και μετρήσιμο περιβαλλοντικό έργο της ΝΔ», κατέληξε.

Προσωρινοί ποδηλατόδρομοι και πεζόδρομοι τα νέα «όπλα» κατά του κορονοϊού

Τη θέσπιση γρήγορων διαδικασιών για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων στα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού, αλλά και την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης στις πόλεις, αποφάσισε ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης. Όπως έγινε γνωστό, σχετικός οδηγός ρυθμίσεων θα σταλεί άμεσα στους δήμους της χώρας, προκειμένου να εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ.

«Η παρέμβαση μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα “ όπλο” ενάντια στη διασπορά του κορονοϊού», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.

Όπως τόνισε, «έτσι περιορίζουμε τον συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις».

Ταυτόχρονα, όμως, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, «ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης».

«Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες», επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης.

Ειδικότερα, τη σχετική διάταξη, που εισηγείται το ΥΠΕΝ και θα κατατεθεί τη Δευτέρα σε τροπολογία στη βουλή επεξεργάστηκαν ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Δημήτρης Οικονόμου και ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης και προβλέπει ότι:

Δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής:

  • να δημιουργούνται προσωρινοί διάδρομοι κίνησης πεζών,
  • να δημιουργούνται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι,
  • να γίνεται προσωρινός χαρακτηρισμός ως πεζόδρομων, τοπικών οδών με αυξημένη κίνηση πεζών και συγκεντρωμένες χρήσεις εστίασης, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο απαραίτητος χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και για την ασφαλή κίνηση των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζομένων ατόμων, και
  • να δημιουργούνται «περιοχές ήπιας κυκλοφορίας» σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.

Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκπονεί ήδη έναν οδηγό εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών, που θα σταλεί στους δήμους.

Αυτός θα περιλαμβάνει τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία και θα δίνει οδηγίες: για την ανακατανομή του οδικού χώρου, τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου, τις ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών.

Τέλος, ο οδηγός για τους δήμους, θα περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.
Διαβάστε ακόμα: Έρχεται απόσυρση αυτοκινήτων με μειωμένα τέλη και επιδότηση

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ειδήσεις επικαιρότητας