Το νέο όπλο αντιμετώπισης όσων κλέβουν στα βιντεοπαιχνίδια

Το νέο όπλο αντιμετώπισης όσων κλέβουν στα βιντεοπαιχνίδια
pexels.com

Τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούσαν ανέκαθεν ένα απολαυστικό τρόπο ψυχαγωγίας για μικρούς και μεγάλους. Η εξέλιξη των βιντεοπαιχνιδιών συμβαδίζει απόλυτα με την εξέλιξη της τεχνολογίας των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Πραγματικά είναι εκπληκτική η πρόοδος που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία 50 χρόνια της ύπαρξης των προσωπικών οικιακών υπολογιστών και κονσολών βιντεοπαιχνιδιών. Τα πράγματα έχουν πάει σε ένα άλλο επίπεδο με την δημιουργία των λεγόμενων esports.

Τα esport και η τεράστια βιομηχανία που δημιούργησαν
Τα esport δεν είναι τίποτα άλλο παρά η εξέλιξη των βιντεοπαιχνιδιών σε αγωνιστικό επίπεδο. Κάποιοι τα συγκρίνουν με τα παραδοσιακά αθλήματα και όντως έχουν πάρα πολλά κοινά με αυτά. Την τελευταία κυρίως δεκαετία τα πράγματα έχουν γιγαντωθεί σε κάθε τομέα που αφορά τα esports. Μιλάμε τόσο για τη συμμετοχή παικτών και ομάδων, όσο και των διοργανώσεων που πραγματοποιούνται διαδικτυακά και σε φυσικούς χώρους. Το πρόβλημα σε τέτοιου είδους διοργανώσεις όπου κάποιος διεκδικεί εκατομμύρια ευρώ σε έπαθλα, είναι ο εντοπισμός όσων κλέβουν στα βιντεοπαιχνίδια, χρησιμοποιώντας λογισμικό και άλλα βοηθήματα ώστε να κάνουν καλύτερες τις επιδόσεις τους. Υπάρχει λογισμικό που εντοπίζει παρεμβάσεις χρηστών, αλλά πάντα, όπως συμβαίνει αντίστοιχα και με το ντόπινγκ στον παραδοσιακό αθλητισμό, όσοι θέλω να κλέψουν, βρίσκονται απλά ένα βήμα μπροστά.

Επιπτώσεις και στο ερασιτεχνικό παιχνίδι
Θα πρέπει να σημειωθεί, επίσης, πως δεν χρειάζεται κανείς να παίζει σε τόσο ανταγωνιστικό επίπεδο για να θεωρήσει ως πρόβλημα τη συγκεκριμένη πρακτική. Στα παιχνίδια που παίζονται κυρίως διαδικτυακά με την παρουσία πολλών παικτών, το να κλέβει κάνεις δημιουργεί συνέπειες στο ίδιο το παιχνίδι, καθώς εξαγριώνει τους άλλους παίκτες και τους αποθαρρύνει από το να παίζουν. Με τη σειρά του το γεγονός αυτό αποτελεί φυσικά τεράστιο οικονομικό πλήγμα για τις εταιρείες παραγωγής των παιχνιδιών, που από πωλήσεις και συνδρομές κερδίζουν εκατομμύρια. Τα διαδικτυακά παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένων των βιντεοπαιχνιδιών αλλά και των παιχνιδιών σε ιστότοπους όπως το casino.netbet.gr ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την ακεραιότητα των παιχνιδιών και δεν επιτρέπουν τέτοια φαινόμενα που θίγουν το κύρος, την αξιοπιστία και τα κέρδη τους.

Η διαδικασία εντοπισμού των «κλεφτών»
Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ντάλας στο Τμήμα Επιστήμης των Υπολογιστών έχουν αναπτύξει μία διαδικασία εντοπισμού όσων δεν παίζουν τίμια. Δοκίμασαν τις τεχνικές τους στο παιχνίδι Counter-Strike, το οποίο είναι πολύ δημοφιλές online και ένα από τα κορυφαία στον χώρο των esports. Μάλιστα υπάρχουν πάρα πολλά προγράμματα και λογισμικό που σκοπό έχουν να προσφέρουν στα «κακά παιδιά» αθέμιτα πλεονεκτήματα. Η μεγάλη πρόκληση εντοπισμού του λογισμικού αυτού έγκειται στο γεγονός πως τα δεδομένα όλα φτάνουν κρυπτογραφημένα στους διακομιστές του Counter-Strike και των υπολοίπων παιχνιδιών. Είναι συνεπώς δύσκολη έως αδύνατη η ανάλυση των δεδομένων για να διαπιστωθεί αν κάποιος έχει παρέμβει με κάποιο τρόπο στο παιχνίδι. Ωστόσο, οι ερευνητές του αμερικανικού Πανεπιστημίου διαπίστωσαν πως όσοι κλέβουν στέλνουν δεδομένα με διαφορετικό τρόπο.

Από την ανάλυση στον εντοπισμό
Οι ερευνητές ανέλυσαν τα δεδομένα που λαμβάνονται και στέλνονται από τους διακομιστές του παιχνιδιού. Τα πακέτα δεδομένων διαφέρουν σε μέγεθος ανάλογα με το είδος τους, με τον χρόνο αποστολής τους, την κατεύθυνση, καθώς και σε άλλους παράγοντες. Δοκίμασαν αρχικά τους αλγόριθμους που δημιούργησαν σε μία μικρή ομάδα παικτών με μεγάλη επιτυχία. Οι συγκεκριμένοι αλγόριθμοι φυσικά δεν περιορίζονται μόνο στο Counter-Strike, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλα παιχνίδια με μικρές προσαρμογές.

Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία στην πράξη
Πολύ σύντομα η συγκεκριμένη τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί στο Counter-Strike και σε μεγαλύτερη κλίμακα. Μετά τον εντοπισμό κάποιου «ζαβολιάρη» παίκτη θα δίνεται μία προειδοποίηση και το παιχνίδι θα τον πετάει έξω για κάποιο χρονικό διάστημα. Εάν αυτός συνεχίζει να χρησιμοποιεί αθέμιτα μέσα, τότε θα διαγράφεται οριστικά ο λογαριασμός του και θα χάνει την πρόσβαση του στο παιχνίδι. Σε περίπτωση πάλι που θα εντοπίζεται λογισμικό σε περιπτώσεις διοργανώσεων esports, είναι προφανές πως θα υπάρχουν κυρώσεις για τη μελλοντική συμμετοχή ομάδων και παικτών, αποκλεισμοί, επιστροφή χρηματικών επάθλων κλπ.

ειδήσεις επικαιρότητας