
Στις 25 Μαΐου τίθεται σε εφαρμογή ο Κανονισμός Γενικής Προστασίας Δεδομένων (GDPR). Με την εφαρμογή του Κανονισμού καθιερώνεται ενιαίο νομικό πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Το θέμα της συγκατάθεσης
Όπως σημειώνει σε ενημερωτικό έγγραφό της η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), θα δίνεται πλέον ιδιαίτερη σημασία στο θέμα της συγκατάθεσης προκειμένου οι επιχειρηματίες να προσθέτουν νέες διευθύνσεις στις λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους ή να στείλουν μη στοχευμένες επικοινωνίες σε όλους τους εγγεγραμμένους χρήστες.
Ως εκ τούτου, εάν κάποιος είναι διαχειριστής μάρκετινγκ ή έχει αναλάβει την αποστολή του μηνιαίου e-shot της εταιρείας του, θα ήταν χρήσιμο να διαβάσει τον ακόλουθο οδηγό ώστε να είναι βέβαιος πως οι διαδικασίες που ακολουθεί είναι αποδεκτές από την GDPR.
Τι να κάνετε και τι να μην κάνετε:
• Επιδιώξτε τη συγκατάθεση όπου σας είναι δυνατόν.
• Δεν στέλνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε οποιονδήποτε έχει ζητήσει να μην επικοινωνήσει, να διαγραφεί από μια λίστα ή να εξαιρεθεί με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
• Γνωρίζετε τη διαφορά μεταξύ των επικοινωνιών B2B και B2C και κατατάσσετε ανάλογα τους καταλόγους αλληλογραφίας σας.
• Αν ασχολείστε με επιχειρήσεις ενός ατόμου ή μικρές συνεργασίες, ακολουθείτε τους κανόνες B2C. Όπως και με έναν μεμονωμένο πελάτη, πρέπει να δοθεί ρητή συγκατάθεση συμμετοχής πριν μπορέσετε να στείλετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
• Μην υποθέτετε ότι οι άνθρωποι θα ενδιαφέρονται για ό,τι κάνετε. Σε αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε πελάτες που έχουν αγοράσει από εσάς ή έχουν ερωτηθεί στο παρελθόν, είναι σημαντικό τα μελλοντικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να σχετίζονται στενά με αυτά που αρχικά εξέφραζαν ενδιαφέρον.
Πρόσθετες πληροφορίες
• Αν παρακολουθείτε τις ανοικτές τιμές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάποιου, αυτό σημαίνει ότι επεξεργάζεστε και παρακολουθείτε τη συμπεριφορά του. Επομένως, θα πρέπει να τον ενημερώσετε για αυτή τη δραστηριότητα, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εξαιρεθεί / διαγραφεί.
• Στην ιδανική περίπτωση, όταν πρόκειται για την εμπορία των υπηρεσιών/προϊόντων σας σε νέες επαφές, ΜΗΝ είστε υπερβολικά άκαμπτοι με τις επικοινωνίες σας. Αντ ‘αυτού, παρέχετε πολλαπλούς τύπους περιεχομένου – συμπεριλαμβανομένων των ειδήσεων, των εκδηλώσεων, των γενικών ενημερώσεων και των λευκών χαρτιών – καθώς και των διαφόρων μορφών.
Λαμβάνοντας επαγγελματική κάρτα
Όταν λαμβάνετε μια επαγγελματική κάρτα από κάποιον, ΜΗΝ προσθέτετε τα στοιχεία του σε κάθε λίστα που χρησιμοποιεί η εταιρεία σας. Αντ’ αυτού, γράψτε ένα email με τις συνήθεις λεπτομέρειες, εξηγώντας ότι σκεφτήκατε ότι μπορεί να ενδιαφέρεται να μάθουν περισσότερα για τις υπηρεσίες/προϊόντα που προσφέρει η επιχείρησή σας.
Στη συνέχεια, ρωτήστε αν επιθυμεί να προστεθεί σε μια συγκεκριμένη λίστα αλληλογραφίας, προκειμένου να επικοινωνήσετε είτε με πληροφορίες σχετικές με τον κλάδο/ρόλο του, είτε με νέα/ενημερώσεις σχετικά με τις υπηρεσίες/προϊόντα που συζητήσατε προηγουμένως.




































