
Κατατέθηκε χθες αργά το βράδυ στη Βουλή ύστερα από πολύμηνη καθυστέρηση το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών το οποίο αναμορφώνει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ενώ ταυτόχρονα ρυθμίζει τις εταιρείες μίσθωσης ταξί (τύπου Uber, Beat κτλ).
Τι προβλέπει για ταξί
Συγκεκριμένα όσον αφορά στον κλάδο των ταξί το νομοσχέδιο προσαρμόζει στην εθνική νομοθεσία την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία ορίζεται ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.
Οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λ.π) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά τη φοροδιαφυγή που έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί, τα έσοδα των εταιρειών διαμεσολάβησης προβλέπεται να φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τους συνεργαζόμενους οδηγούς και διαφορετικά για τον επιβάτη.
Από το νομοσχέδιο απαλείφθηκε η πρόβλεψη για την επιβολή ελάχιστης χρέωσης στη μίσθωση τουριστικών οχημάτων. Υπενθυμίζεται, ότι οι εκπρόσωποι των ταξί ζητούσαν να μπει πλαφόν ύψους 90 ευρώ στις συγκεκριμένες χρεώσεις.
Όσον αφορά στην αδειοδότηση των εταιρειών διαμεσολάβησης, το νομοσχέδιο προβλέπει έναν γραφειοκρατικό Γολγοθά που περιλαμβάνει μια σειρά από δικαιολογητικά ορισμένα εκ των οποίων θα πρέπει να επανακατατίθενται ανά τακτά χρονικά διαστήματα (σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς ταξί, επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.α.).
Κυρώσεις
Σε περίπτωση χρήσης οχήματος για το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση, προβλέπεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη, ενώ στο ίδιο διάστημα θα απαγορεύεται στους παραβάτες να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, θα διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, επίσης για δύο χρόνια.
Ο νέος ΚΟΚ
Μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, αλλά και τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε παραβάτη οδηγού προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο. Από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια, εξαιρούνται μία σειρά από σοβαρές παραβάσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, το αντικανονικό προσπέρασμα κλπ.
Για τις παραβάσεις όπως η χρήση κινητού, η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους, έρχονται τσουχτερά πρόστιμα (θα καθοριστούν με υπουργικές αποφάσεις).
Ο νέος νόμος ταξινομεί τις παραβάσεις του ΚΟΚ σε τρεις κατηγορίες: Σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας. Η διαβάθμιση θα γίνει μετά από εισήγηση της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας. Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: Της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

































