ΔΕΗ: Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές για το θέμα των ΕΛΤΑ – Παρέμβαση ΡΑΕ

ΔΕΗ: Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές για το θέμα των ΕΛΤΑ
Photo: Eurokinissi

Οδηγίες προς τους καταναλωτές που πλήρωσαν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ δίνει η ΔΕΗ.

Παράλληλα, στο ζήτημα παρενέβη η ΡΑΕ, ζητώντας άμεσα μέτρα για την επίλυση του ζητήματος από ΔΕΗ.

Οπως διευκρινίζει η ΔΕΗ σε ανακοίνωσή της:

«Με την προσκόμιση στα καταστήματα της ΔΕΗ της απόδειξης πληρωμής των λογαριασμών ρεύματος μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα τακτοποιείται, οπότε, αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό».

Η ΔΕΗ τονίζει πως και η ίδια υφίσταται επιπτώσεις από το θέμα αυτό και εκφράζει την ελπίδα να διευθετηθεί σύντομα.

Πρόβλημα η εξόφληση στα ΕΛΤΑ

Αναλυτικά η ΔΕΗ επισημαίνει τα εξής:

  • Τον τελευταίο περίπου χρόνο έχει ανακύψει πρόβλημα με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ λόγω αστοχιών της εταιρείας αυτής. Πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις.Συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ ταλαιπωρούνται, ενώ και η ίδια η επιχείρηση υφίσταται οικονομικές και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά η προσέλευση στα καταστήματά της με συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην εξυπηρέτηση αλλά και στο προσωπικό.
  • Η ΔΕΗ από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα με στόχο την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πελατών της και βέβαια την προάσπιση των συμφερόντων της, εξαντλώντας παράλληλα τα περιθώρια διαλόγου και καλής θέλησης έναντι μιας εμβληματικής επιχείρησης όπως τα ΕΛΤΑ.
  • Ελπίζουμε ότι με την παρέμβαση όλων των αρμοδίων πλευρών το πρόβλημα θα διευθετηθεί σύντομα.

Τονίζεται επίσης, ότι τα ΕΛΤΑ, βάσει νόμου και διαθέτοντας την απαιτούμενη άδεια είναι «εισπρακτικό ίδρυμα». Αυτό σημαίνει ότι εισπράττει αυτοδίκαια τους λογαριασμούς και της ΔΕΗ, όπως και άλλων φορέων χωρίς να χρειάζεται ειδική σύμβαση προς τούτο.

Παρέμβαση ΡΑΕ

Την άμεση λήψη μέτρων, για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει ανακύψει με την καθυστέρηση απόδοσης των ποσών που έχουν καταβάλει οι καταναλωτές για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος, ζητά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Συγκεκριμένα, η ΡΑΕ σε επιστολή προς τη ΔΕΗ και τους λοιπούς προμηθευτές που δραστηριοποιούνται στην αγορά ενέργειας ζητά:

1.Να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του ανωτέρω προβλήματος, με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών με σκοπό την αποφυγή της αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας τους.

2. Να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά και θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή.

3. Εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν, αδικαιολόγητα, διακοπή ρεύματος εξαιτίας των ανωτέρω, να προβλέψουν κατάλληλα μέτρα αποζημίωσης των καταναλωτών. Τα μέτρα θα κοινοποιηθούν στη ΡΑΕ, εντός δέκα ημερών για την περαιτέρω εξέταση του ζητήματος.

4. Να προβούν, εντός 24 ωρών σε δημόσια ανακοίνωση, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για την ενημέρωση των καταναλωτών για τον κατά τα ανωτέρω σημεία αντιμετώπισης του ζητήματος.

5. Να ενημερώσουν της ΡΑΕ εντός δέκα ημερών για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί.

 

ειδήσεις επικαιρότητας