Πέντε αρχικοί μέτοχοι με αρχικό κεφάλαιο 300.000 δραχμών δημιούργησαν το 1971 την εταιρεία ΠΕΝΤΕ ΑΕ. Μέσα στην πρώτη δεκαετία δραστηριοποίησης των σούπερ μάρκετ Γαλαξίας υπάλληλοί τους έγιναν οι ίδιοι μέτοχοι. Το 1971 ανοίγει το πρώτο κατάστημα λιανικής πώλησης 60τ.μ. στα Κάτω Πατήσια. Δύο χρόνια αργότερα ανοίγει το πρώτο σούπερ μάρκετ, έκτασης 137 τ.μ. το οποίο εκτός από απορρυπαντικά και καλλυντικά διαθέτει και τρόφιμα. Το 1982 μετασχηματίζεται η εταιρεία από ΕΠΕ σε ΑΕ, ενώ ιδρύει κατά μέσο όρο από τρία έως πέντε καταστήματα ετησίως. Με περισσότερα από 1.000 προϊόντα στα ράφια τους τα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας εμφανίζουν το 1988 τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το 2013 η εταιρεία διαθέτει πλέον 137 καταστήματα εκ των οποίων τα 62 ιδιόκτητα. Σήμερα αριθμεί δίκτυο 150 καταστημάτων λιανικής σε όλη την Ελλάδα, (εκ των οποίων τα 80 είναι ιδιόκτητα) ενώ απασχολεί περίπου 3.800 εργαζόμενους.
Χθες έφυγε από τη ζωή ένας από τους ιδρυτές της αλυσίδας, ο πρόεδρος της ΠΕΝΤΕ ΑΕ Χρήστος Μαυρόπουλος που είχε διαδεχθεί τον Βασίλη Χειμωνίδη προ δεκαετίας.
Η φιλοσοφία γύρω από τη συγκεκριμένη αλυσίδα περιλαμβάνει την αυτόνομη ανάπτυξη του Γαλαξία με σταθερές και «μετρημένες» κινήσεις περιορίζοντας σημαντικά το επιχειρηματικό ρίσκο. Η παραπάνω απόφαση φαίνεται ότι έχει καταστήσει την αλυσίδα μια εύρωστη χρηματοοικονομικά επιχείρηση χωρίς δανεισμό γεγονός το οποίο είναι ιδιαίτερα σπάνιο για τα σημερινά δεδομένα.
Με γνώμονα τον κίνδυνο που περικλείουν τα μεγάλα ανοίγματα ο Χρήστος Χειμωνίδης, αντιπρόεδρος της Γαλαξίας επιμένει στην άποψη ότι οι εξαγορές είναι πολύ πιθανό να κρύβουν παγίδες. Με αυτό τον τρόπο ο ίδιος υποστηρίζει τη δική του θέση που θέλει την ανάπτυξη της αλυσίδας να γίνεται με σταθερά βήματα. Ο ίδιος μάλιστα έχει πολλάκις τονίσει ότι μπορεί να διατίθενται στην αγορά επιχειρήσεις λιανεμπορίου προς πώλησης, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να είναι απόλυτα σίγουρος για την πραγματική τους οικονομική κατάσταση, καθώς οι σκελετοί κρύβονται εύκολα στη ντουλάπα. Η πεποίθηση βέβαια αυτή δεν στερεί τη Γαλαξίας από οποιαδήποτε ευελιξία, καθώς η ίδια η εταιρεία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο επενδύσεων με τη μορφή εξαγορών. Προϋπόθεση ωστόσο είναι οι προς πώληση εταιρείες να είναι υγιείς οικονομικά και οποιαδήποτε κίνηση εξαγοράς να μην ξεπερνά τις δυνατότητες της Γαλαξίας. Στο πρόσφατο παρελθόν μάλιστα η εταιρεία βρέθηκε σε διαπραγματεύσεις με μεγάλες αλυσίδες οι οποίες όμως τελικώς δεν οδήγησαν στο κλείσιμο κάποιας συμφωνίας.
Τα επόμενα βήματα
Ύστερα από ένα δύσκολο 2017, με τη συνεχώς μειούμενη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ήρθε να προστεθεί και η επαναδραστηριοποίηση καταστημάτων της Μαρινόπουλος, υπό τον Σκλαβενίτη.
Για φέτος η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις μεταξύ 16 εκατ. ευρώ και 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία πέντε ιδιόκτητων καταστημάτων. Ταυτόχρονα βρίσκεται σε αναζήτηση χώρου προς ενοικίαση μόνο εάν αυτό κριθεί συμφέρον.
Στελέχη της αλυσίδας ωστόσο εκτιμούν ότι το 2018 θα παρατηρηθεί ανάκαμψη της ζήτησης.