APIVITA: Τις εγκαταστάσεις της επισκέφτηκαν αντιπρόσωποι της EUROPAM

Διάκριση για την APIVITA στα Sustainable Beauty Awards 2018

Με τις καλύτερες εντυπώσεις και ενθουσιασμένοι από τις προοπτικές της χώρας μας, αποχώρησαν από τις εγκαταστάσεις της APIVITA οι 50 αντιπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καλλιεργητών Βοτάνων και Αρωματικών Φυτών (Europam), που βρίσκονται στην Ελλάδα για τις εργασίες της 22ης Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης.

Οι επισκέπτες, που ξεκίνησαν τις δραστηριότητες του συνεδρίου από την περιοχή του Μαρκόπουλου και την APIVITA, ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις και στη συνέχεια βρέθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων όπου άκουσαν τον χαιρετισμό του προέδρου Νίκου Κουτσιανά και παρακολούθησαν τη διεξοδική παρουσίαση του Α. Τσουκαλά, επικεφαλής του τμήματος ανθρωπίνου δυναμικού της εταιρίας.

Πρόκειται για μία αγορά με τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, ξεπερνά τα 2-3 ευρώ ανά Ευρωπαίο πολίτη, μόνο όσον αφορά προϊόντα ξηρής δρόγης, δηλαδή ξηροβότανα. Δηλαδή πρωτογενές προϊόν, καθώς αν αναφερθούμε στη χρήση του στο τελικό αποτέλεσμα (τσάι, μπαχαρικά, συμπληρώματα διατροφής, λειτουργικά τρόφιμα, καλλυντικά, και πλέον φάρμακα) το ποσό αυτό τετραπλασιάζεται και ανάγεται σε μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων. Η Ελλάδα θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, λόγω ιδιαίτερων κλιματολογικών συνθηκών, γεωμορφολογίας, και λόγω αγροτικής παράδοσης.

Ο Μόσχος Πολυσίου, ομότιμος καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ασχολείται με τον τομέα των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών εδώ και 30 χρόνια.

Μέλος του EUROPAM, ήταν παρών στην επίσκεψη στην APIVITA και σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επεσήμανε:

«Λόγω των ερευνών που κάνουμε τα τελευταία χρόνια στο εργαστήριο του Πανεπιστημίου, υπάρχει αύξηση της κίνησης από τους παραγωγούς. Είναι ένας πολύ δυναμικός κλάδος, τον οποίο έχω χαρακτηρίσει ως τον αναξιοποίητο θησαυρό της Ελλάδος. Συμμετέχω στον φορέα της EUROPAΜ εδώ και 25 χρόνια. Είναι η 22η Γενική Συνέλευσή μας και η 2η φορά που αυτή φιλοξενείται στην Ελλάδα, μετά το 2003 που είχε γίνει στη Θεσσαλονίκη. Τότε θέλαμε να είμαστε κοντά στην Κοζάνη στον συνεταιρισμό των κροκοπαραγωγών. Τώρα, ήλθαμε να δούμε τη νότια Ελλάδα και κυρίως να γνωρίσουμε παραγωγούς σε συνεργασία με τους τοπικούς συνεταιρισμούς.

Στις γενικές συνελεύσεις, πέρα από τους παραγωγούς, συμμετέχουν ως παρατηρητές και εταιρίες που αξιοποιούν αυτά τα προϊόντα. Μια τέτοια είναι κι η APIVITA. Θεωρούμε ότι η Ελλάδα πρέπει να παίξει πολύ μεγάλο ρόλο τα χρόνια που έρχονται, επειδή τα προϊόντα, τα δικά μας, είναι -κατά γενική ομολογία – σαφώς καλύτερα. Άρα πρέπει να περάσει το μήνυμα και ο νέος κόσμος να υιοθετήσει τα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά, να γίνει τρόπος ζωής. Παράλληλα, μιλάμε για έναν δυναμικό κλάδο, ο οποίος θα τούς αποφέρει και χρήματα».

O N. Κουτσιανάς: «Άνθρωπος, πλανήτης, κέρδος, το τρίπτυχο της φιλοσοφίας μας»

Ο άνθρωπος και το περιβάλλον βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής της APIVITA και ακολουθεί το κέρδος, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της εταιρίας που δημιουργήθηκε πριν από περίπου 40 χρόνια και σημαίνει «Η ζωή (Vita) της μέλισσας (Apis)».

Ο Νίκος Κουτσιανάς, «τιμονιέρης» της APIVITA σε όλη αυτή τη διαδρομή εξήγησε τη φιλοσοφία της εταιρίας, τους στόχους και τη σημασία της επίσκεψης των αντιπροσώπων της EUROPAM.

Ο Νίκος Κουτσιανάς τόνισε στις δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Όλες οι ενέργειές μας στοχεύουν στο People, Planet και Profit (Άνθρωπος, Πλανήτης, Κέρδος) ως εταιρία. Όταν τα λέγαμε αυτά το 1979 έμοιαζαν αστεία. Σήμερα… γλυκοακούγονται. Όχι πως το πιστεύουν όλοι. Ακόμα και σήμερα ισχύουν σε μεγάλο βαθμό τα τρία «P» των επιχειρήσεων «profit, profit, profit» (κέρδος, κέρδος, κέρδος) κι έτσι βρέθηκε η ανθρωπότητα με παγκόσμιο χρέος 230 τρισ. που δεν οδηγεί πουθενά.

Η APIGEA είναι μια νέα δραστηριότητα με το στρατηγικό της σχέδιο να είναι η αειφορία και στηρίζεται στο τρίπτυχο «Ανθρωπος, Πλανήτης, Κέρδος». Για παράδειγμα τρέχουμε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα, σε συνεργασία με μια άλλη εταιρία η οποία με Drones και βιοσένσορες μετρά ατμόσφαιρα και γη. Με βάση αυτά τα στοιχεία υπολογίζουν τα δραστικά συστατικά των φυτών, μέσα από μια πολύ μεγάλη πλατφόρμα. Ένα άλλο πρόγραμμα που τρέχει ο γιος μου αυτήν την περίοδο λέγεται simbiosis. Έχουμε στήσει βιολογικά μελισσοκομεία και μετράμε την αποτελεσματικότητα στα δέντρα. Μετράμε για παράδειγμα την ποσότητα των μήλων ή των αχλαδιών».

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εθνική στρατηγική.

«Σ αυτήν την εταιρία αποδεικνύουμε ότι γίνεται και ότι το κάνουμε πολύ καλά. Τους στρατηγικούς μας πυλώνες τους ξέρουμε όλοι καλά, είναι ο τουρισμός μας, ο πολιτισμός μας, η εκπαίδευση, τα αγροδιατροφικά προϊόντα. Σε αυτά πρέπει να αναπτυχθεί η Ελλάδα. Εμείς αγκαλιάζουμε και συμμετέχουμε στη EUROPAM και σε άλλους φορείς ανά τον κόσμο, γιατί πιστεύουμε πως είμαστε οι καλύτεροι. Οχι μόνο επειδή το κάνουμε με αυτόν τον τρόπο, αλλά γιατί ο Θεός μας έδωσε απλόχερα μια ηλιοφάνεια απίστευτη, ένα περιβάλλον εξαιρετικό, ενώ δεν έχουμε ακόμα μεγάλο πρόβλημα ρύπανσης.

Οι άνθρωποι της EUROPAM δεν έχουν δει εγκαταστάσεις σαν τις δικές μας. Θα φύγουν από εδώ με το στόμα ανοιχτό. Η επίσκεψή τους είναι πολύ σημαντική. Είμαστε βέβαιοι ότι θα φύγουν από εδώ με τις καλύτερες εντυπώσεις για την Ελλάδα, άρα δημιουργείται θετικό κλίμα. Θα δουν τις καλλιέργειες τις δικές μας, αλλά και αυτές της «Ανθήρ» στο Αγρίνιο, μια εταιρία που επίσης έχει υποδομές, αλλά είναι κι αυτή στη μοναξιά της».

Στην Ελλάδα, ο (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων), Βαγγέλης Αποστόλου, ασχολήθηκε πολύ με τα αρωματικά φυτά, αλλά αυτή ήταν κι η μόνη κυβέρνηση που ασχολήθηκε. Είχε ξεκινήσει από τον Αθανάσιο Τσαφτάρη (πρ. βουλευτής ΠΑΣΟΚ και Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης το 2012) και συνεχίστηκε με τον Αποστόλου και την ομάδα του».

Γενικά δεν έχουμε τίποτα να ζηλέψουμε, το μόνο που μένει είναι να το κάνουμε. Κάντε το! Προχωρήστε!

Βλέπουμε δηλαδή ότι μπορούμε να κάνουμε πράγματα, αλλά πρέπει να καλλιεργήσουμε αυτό που λέμε Sustainable Business Ethical. Χρειάζεται αναπτυξιακή στρατηγική που πρέπει να στηριχθεί σε προτεραιοποιημένους στόχους τους οποίους ξέρουμε: ο τουρισμός και οι 32.000.000 άνθρωποι που έρχονται στη χώρα. Άρα έχει πολύ μεγάλη σημασία να αγαπήσουμε αυτούς, να αγαπήσουμε την Ελλάδα».

Ο πρόεδρος της APIVITA κατέληξε:

«Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή έχουμε πολύ δυνατή πρόταση ως χώρα. Πρέπει αυτή τη στιγμή να στραφεί η αναπτυξιακή πολιτική στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά μας. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Αν ξεφύγουμε από τα μνημόνια, μην πέσουμε στη λάσπη των funds και όλα αυτά τα αρπακτικά. Διότι αυτοί δεν έχουν καμία λογική, έρχονται πενταπλασιάζουν, τα λεφτά τους και φεύγουν. Η ανάπτυξη πρέπει να στηριχθεί στη υγιή επιχειρηματικότητα. Μπορεί να υποφέρουμε για 2-3 χρόνια ακόμα, αλλά τουλάχιστον θα δώσουμε προοπτική για τα νέα παιδιά. Αειφόρος ανάπτυξη και καινοτομία».

ειδήσεις επικαιρότητας