Smart Park: Το μεγαλύτερο εμπορικό πάρκο στην Ελλάδα μεγαλώνει ακόμη περισσότερο!

Smart Park: Το μεγαλύτερο εμπορικό πάρκο στην Ελλάδα μεγαλώνει ακόμη περισσότερο!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ

Γενικός Διευθυντής της REDS, ιδιοκτήτριας εταιρίας του SMART PARK

Είναι η πιο απρόσμενη κατάληξη του αυτοκινητόδρομου! Το μεγαλύτερο εμπορικό Πάρκο στην Ελλάδα, ένας ξεχωριστός προορισμός που συνδυάζει γνωστά εμπορικά καταστήματα με την φύση και την εξοχή.

Η απόλαυση της οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο συνεχίζεται και μετά την τελευταία έξοδο από αυτόν. Απέραντοι χώροι πάρκινγκ, η άνεση να αφήσεις το αυτοκίνητο όπου θέλεις, χωρίς να πληρώσεις, σε χαλαρώνει καθώς τα παιδιά πετάγονται από το πίσω κάθισμα και τρέχουν, ασφαλή, προς τις παιδικές χαρές, τους παιδότοπους και το παιδικό θέατρο.

Το βλέμμα σου απλώνεται, ενστικτωδώς, στα 30 στρέμματα πρασίνου και μετά στρέφεται στα λαμπερά καταστήματα, στις επώνυμες φίρμες, στον εμπορικό παράδεισο που μοιάζει να αναδύεται στην μέση του πουθενά.

Ο αυτοκινητόδρομος μπορεί να έχει εκμηδενίσει την απόσταση από την καθημερινότητα της πρωτεύουσας, αλλά, βγαίνοντας από το αυτοκίνητο νοιώθεις σαν να κατέβηκες από την σκάλα του αεροπλάνου που σε ταξίδεψε σε μια άλλη χώρα.

Και μόνον όταν αντικρίζεις την επωνυμία του γνωστού σούπερ μάρκετ που βρίσκεται και στην γειτονιά σου καταλαβαίνεις ότι, ναι, είσαι στην Ελλάδα.

«Πώς τα καταφέρατε όλα αυτά;» ρωτάμε τον Γιάννη Μωραΐτη, γενικό διευθυντή της REDS, ιδιοκτήτριας εταιρίας του SMART PARK, καθώς περπατάμε στους γεμάτο κόσμο πεζόδρομους του πάρκου με τα καταστήματα και τα καφέ.

Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν εύκολο. Πέρα από τις γνωστές και λίγο ως πολύ αναμενόμενες δυσκολίες που συναντάει κανείς μέχρι την υλοποίηση μιας τόσο μεγάλης ανάπτυξης στην Ελλάδα, η ολοκλήρωση του έργου το 2011, δηλαδή μετά από μία προσπάθεια 6 σχεδόν ετών, συνέπεσε με την οικονομική κρίση. Όμως, το ρίσκο που πήραμε να κατασκευάσουμε ένα υπαίθριο εμπορικό κέντρο βρήκε θετική ανταπόκριση από το κοινό, εν συνεχεία από τους υποψήφιους μισθωτές και πλέον, όχι μόνο έχουμε νοικιάσει το 100% των διαθέσιμων εμπορικών χώρων αλλά προχωράμε και στην επέκταση του Smart Park.

Και η ονομασία SMART PARK πώς προέκυψε;

To Smart δηλώνει την πρωτοτυπία της ανάπτυξης η οποία συνδυάζει value for money brands σε ένα αναβαθμισμένο περιβάλλον εύκολα και πρακτικά. Το Park προφανώς δηλώνει το πάρκο, δηλαδή την εκτεταμένη φύτευση, τις γήινες αποχρώσεις και την αίσθηση ότι βρίσκεσαι στην εξοχή. Με δυο λόγια, φανταστείτε ένα συνδυασμό των θετικών στοιχείων ενός mall, ενός εμπορικού δρόμου μιας μεγάλης πόλης και ενός πάρκου. Αυτά προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε στο Smart Park και νομίζω ότι με τα περίπου 1000 δέντρα που φυτέψαμε το «park» τουλάχιστον το πετύχαμε! Για το «smart» ας μας κρίνουν οι επισκέπτες.

Έχω προσέξει ότι διοργανώνονται πολύ συχνά εκδηλώσεις στον πεζόδρομο.

Είναι στο ίδιο concept, της υπαίθριας αγοράς δηλαδή, πρόκειται κυρίως για παραστάσεις με καλλιτέχνες δρόμου έτσι ώστε να δημιουργείται η κατάλληλη ατμόσφαιρα.

Χειμώνα – Καλοκαίρι;

Γιατί όχι; Είναι γνωστό άλλωστε ότι η χώρα μας έχει ήπιο και φιλικό κλίμα όλο τον χρόνο. Σκεφτείτε ότι στο εξωτερικό που ο καιρός είναι πολύ δυσμενέστερος και η ηλιοφάνεια περιορισμένη, η τάση είναι να μετατρέπονται τα κλειστά mall σε mall ανοικτού τύπου. Εμείς βέβαια, έχουμε επενδύσει ιδιαιτέρως και έχουμε πάρει κάθε μέτρο δυνατό ώστε η επίσκεψη να είναι όσο πιο ευχάριστη και άνετη γίνεται, ακόμη και τις μέρες που ο καιρός δεν βοηθάει.

Γιατί επιμένετε τόσο στην… αντιμετώπιση των καιρικών συνθηκών;

Γιατί αυτό ήταν το αρχικό μας στοίχημα και έπρεπε να κάνουμε από πλευράς μας ότι ήταν εφικτό ώστε να κερδηθεί. Αν και με σύμμαχο το μεσογειακό κλίμα τα πράγματα ήταν μάλλον εύκολα δεν επαναπαυθήκαμε και κάναμε και το κάτι παραπάνω έτσι ώστε ο επισκέπτης να αισθάνεται όσο πιο άνετα γίνεται.

Τώρα θα σας προκαλέσω. Και όταν βρέχει;

(γελάει) Το μυαλό σας πάει στην βροχή, αλλά στην Ελλάδα εξίσου πρόβλημα μπορεί να είναι ο δυνατός ήλιος. Ελάτε μαζί μου στην πλατεία να σας δείξω.

Ο ουρανός είναι, βέβαια, πεντακάθαρος αλλά τα ειδικά σκέπαστρα της πλατείας, σε εντυπωσιακές αποχρώσεις, δημιουργούν, πράγματι, μια συνεχόμενη ομπρέλα που σου επιτρέπει να περπατάς και να χαζεύεις τις βιτρίνες προστατευμένος από την βροχή αλλά και από τον ήλιο.

Μπροστά από τα καταστήματα υπάρχει στέγαστρο στο οποίο περπατάς προστατευμένος από την βροχή και τον ήλιο. Στην κεντρική πλατεία οι κατασκευές που βλέπετε έγιναν πρόπερσι, την ίδια χρονιά φυτέψαμε επιπλέον 30 δέντρα στην παιδική χαρά για σκίαση και φτιάξαμε έναν φυσικό ανεμοφράχτη από κυπαρίσσια έτσι ώστε τα παιδιά που παίζουν να προστατεύονται από τον δυνατό ήλιο και τον άνεμο. Η χρήση της παιδικής χαράς είναι δωρεάν για όλους προκειμένου η οικογένεια κάθε επισκέπτη να μένει ικανοποιημένη. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς, ο επισκέπτης που μας επιλέγει να μένει ευχαριστημένος. Γι’ αυτό και το Smart Park είναι ένα κέντρο που χρόνο με τον χρόνο συνεχίζουμε να εξελίσσουμε και να αναβαθμίζουμε.

Τελικά ο επισκέπτης μένει ευχαριστημένος; Πώς είναι η εμπορική κίνηση;

Η επισκεψιμότητα του κέντρου είναι σταθερά ανοδική από την έναρξη λειτουργίας του. Πέρυσι είχαμε 4,2 εκατομμύρια επισκέπτες. Στα έξι χρόνια της λειτουργίας του SMART PARK, ο τζίρος των καταστημάτων που βρίσκονται σε αυτό, αυξήθηκε κατά 42%.

Μέσα στην κρίση;

Ναι, μέσα στην κρίση! Όταν το λιανεμπόριο μειώθηκε κατά 45% και η καταναλωτική δύναμη των νοικοκυριών μειώθηκε, επίσης, κατά 35%.

Πώς τα καταφέρατε;

Η επιτυχία μιας εμπορικής ανάπτυξης οφείλεται στην τοποθεσία της, στον σχεδιασμό της και στο μείγμα των καταστημάτων. Φαίνεται ότι στο Smart Park έχει δημιουργηθεί ένα μείγμα που το καθιστά ελκυστικό εμπορικό προορισμό για την Αττική. Η πρόβλεψη για φέτος είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους θα μας έχουν επισκεφτεί 4,5 εκατομμύρια επισκέπτες.

Όλοι αυτοί ψωνίζουν;

Ο κόσμος μπορεί να περιορίζει τις αγορές του και να γίνεται πιο επιλεκτικός και είναι αλήθεια ότι το μεγαλύτερο μέρος πια του αγοραστικού κοινού θέλει value for money. Αυτό όμως είναι που προσφέρουν τα καταστήματα μας, προσιτές αγορές και αυτό είναι και το concept της ανάπτυξης: προσιτά brands σε αναβαθμισμένο περιβάλλον. Με αυτό το μείγμα έχουμε μισθώσει το 100% των καταστημάτων μας και προκειμένου να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση για μίσθωση επιπλέον επιφανειών, έχουμε ξεκινήσει την επέκταση του κέντρου. Έτσι στα 36.500 τετραγωνικά πρόκειται να προστεθούν ακόμη 16.500 τμ καταστημάτων. Θα φτάσουμε συνολικά λοιπόν τα 53.000 τμ. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα μεγάλο μέγεθος για τα δεδομένα της Ελλάδας δεδομένου ότι τα περισσότερα mall στην Αθήνα βρίσκονται περίπου στα 25.000τμ.

Πότε θα γίνουν τα νέα κτίρια;

Η επέκταση πραγματοποιείται σταδιακά, πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε και ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο κτίριο την κεντρική πλατεία, ενώ το 2018 προχωρούμε με την υπόλοιπη επέκταση. Αναμένουμε λοιπόν το νέο έτος με θετική διάθεση και εκτιμούμε ότι μπροστά μας έχουμε μία πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά να διανύσουμε.