Green Cola: Η “πράσινη” πλευρά των αναψυκτικών

Green Cola: Η “πράσινη” πλευρά των αναψυκτικών

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΝΙΕΡΗΣ

Αντιπρόεδρος Green Cola Hellas

Μέσα στα πέντε χρόνια της κυκλοφορίας της, ξεκινώντας από την ακριτική Ορεστιάδα, και ενώ η ελληνική κρίση βρισκόταν στο απόγειό της, η Green Cola έχει καταφέρει πολλά εντός και εκτός συνόρων. Διατηρεί σταθερά στη χώρα μας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου cola καταγράφοντας υψηλό μερίδιο αγοράς, «ταξιδεύει» σε περισσότερες από 22 χώρες και συγκαταλέγεται στις πλέον αναπτυσσόμενες ελληνικές εταιρείες βάσει ρυθμού ανάπτυξης.

Ο Αντιπρόεδρος της Green Cola Hellas, κ. Γιώργος Βενιέρης, μιλά στο marketpost.gr για το σημαντικό κενό που ήρθε να καλύψει η εταιρεία στην ελληνική αγορά, τη δυναμική της πορεία, αλλά και για το νέο προϊοντικό χαρτοφυλάκιό της.

Πότε και πώς ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία της Green Cola;

Η ιδέα μας για τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας αναψυκτικών, που θα έχει ως πρωταρχικό μέλημα τον υγιεινό τρόπο ζωής, «ήρθε» το 2008 και η απόφαση για την υλοποίησή της πάρθηκε δύο χρόνια αργότερα. Αναλάβαμε το εργοστάσιο της ΕΠΑΠ (Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών) στην Ορεστιάδα που είχε και το know how να παράγει και πολύ καλές προδιαγραφές ποιότητας.

Θέλαμε και καταφέραμε να δημιουργήσουμε μία νέα κατηγορία αναψυκτικών που θα έμπαινε σε μία σχεδόν μονοπωλιακή αγορά. Η πρότασή μας ήταν τελείως διαφορετική για την κατηγορία και  συνεπώς ο στόχος μας δεν ήταν να ανταγωνιστούμε με τους υπάρχοντες «παίκτες» της αγοράς αλλά να προσελκύσουμε νέους καταναλωτές σε μια «ενοχοποιημένη κατηγορία». Είχαμε ένα προϊόν το οποίο είναι πραγματικά μοναδικό. Και φαίνεται ότι τελικά αυτό πέτυχε, αν αναλογιστεί κανείς ότι πολυεθνικές εταιρείες μετά από ορισμένα χρόνια ήρθαν και μπήκαν σε αυτή την αγορά που εμείς τη δημιουργήσαμε.

Μέχρι την έναρξη της δραστηριότητάς μας, τα αναψυκτικά ήταν και σε ένα βαθμό ακόμη είναι, μια κατηγορία ενοχοποιημένη. Εμείς θέλαμε να εισάγουμε μια νέα κατηγορία συνυφασμένη με τις σύγχρονες καταναλωτικές διατροφικές συνήθειες. Η λογική λοιπόν ήταν η δημιουργία εντελώς διαφορετικών προϊόντων, καινοτόμων, με βασική αρχή τη φυσικότητα, και τον άμεσο συνδυασμό με τον υγιεινό τρόπο ζωής.

Το μότο μας είναι: «the green side of cola», που είναι η «πράσινη» πλευρά της cola, και πλέον, με το νέο μας λανσάρισμα, μετά από πολυετή έρευνα και ανάπτυξη, στην κατηγορία των Flavors, εξελίσσουμε το moto μας στο «η πράσινη πλευρά των αναψυκτικών».

Μήπως τελικά σας βοήθησε το γεγονός ότι η cola, ή τα αναψυκτικά, είχαν συνδεθεί στο μυαλό του καταναλωτή με κάτι ανθυγιεινό;

Αυτό που αναφέρατε ήταν βασικά η ευκαιρία που είδαμε για τη δημιουργία μιας νέας, καινοτόμου κατηγορίας που θα μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα. Είπαμε «Πάμε να απo-ενoχοποιήσουμε την κατηγορία των αναψυκτικών». Αυτός ήταν ο βασικός μας στόχος.

Βλέποντας παγκοσμίως την στροφή των καταναλωτών σε υγιεινότερες επιλογές με χαμηλότερο θερμιδικό φορτίο, καταλάβαμε πως η τάση αυτή θα ερχόταν και στην Ελλάδα και θα αναπτυσσόταν περαιτέρω. Από εκεί και πέρα, βέβαια, πήραμε την απόφαση τη δεδομένη χρονική στιγμή σε μια χώρα που ήταν στο απόγειο της κρίσης της. Ήταν δύσκολο επιχειρηματικά, και πολύ πιο δύσκολο να επενδύσεις στην Ορεστιάδα, η άκρη της Ελλάδας! Είναι πιο φτηνό να στέλνεις προϊόντα απ’ την Ελλάδα στην Κίνα, παρά να τα στέλνεις απ’ την Ορεστιάδα στην Αθήνα.

«Ηθική μας υποχρέωση να έχουμε τη δραστηριότητά μας στην Ελλάδα»

Γιατί ήταν στρατηγική επιλογή σας, παρά την κρίση, να επενδύσετε στην Ελλάδα;

Ήταν στρατηγική επιλογή γιατί θεωρούσαμε ότι εφόσον πιστεύουμε σε αυτή την ιδέα, επενδύουμε στην Ελλάδα. Πλέον λόγω της πολύ μεγάλης αύξησης της ζήτησης στα προϊόντα μας, το εργοστάσιο της Ορεστιάδας δεν μπορούσε να καλύψει πλήρως τις ανάγκες για παραγωγή. Επεκταθήκαμε μέσω τοπικών συνεργασιών στο Άργος, στην Αττική, και παράλληλα, είμαστε σε πανελλαδική αναζήτηση για συνεργασία με παραγωγούς και εμφιαλωτές.

Το εφαλτήριο ήταν η Ορεστιάδα, ήταν η Ελλάδα! Γιατί το στήριγμά μας είναι οι Έλληνες καταναλωτές. Οπότε, θεωρούμε ως ελάχιστη ηθική υποχρέωση, η παραγωγή μας αλλά και οι δραστηριότητές μας να είναι ελληνικές.

Να σταθούμε λίγο στο μερίδιο αγοράς σας. Πού βρίσκεστε σήμερα στην Ελλάδα; Και υπήρξαν διακυμάνσεις από την ημέρα που λανσάρατε την Green Cola ;

Η παραγωγή του πρώτου μας προϊόντος ξεκίνησε στα τέλη του 2012, ενώ ήταν πανελλαδικά διαθέσιμο για τους καταναλωτές το 2014. Μέσα σε μία τριετία καταφέραμε από μια εταιρεία που είχε δέκα ανθρώπους στο εργοστάσιο με 1 εκατ. τζίρο, να γίνουμε η 2η cola στην κατηγορία των αναψυκτικών, να έχουμε πάνω από εκατό άτομα προσωπικό, και με έναν τζίρο που ξεπερνάει τα 15 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει ότι η πρόταση μας για τη δημιουργία και την εξέλιξη μιας νέας κατηγορίας αναψυκτικών είχε απήχηση στους καταναλωτές οι οποίοι μας στήριξαν και συνεχίζουν να μας στηρίζουν. Οι τάσεις είναι διαρκώς αυξανόμενες. Ενδεικτικά να σας πω ότι η Green Cola έκλεισε το 2017 με μια ανάπτυξη της τάξεως του 10% στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

«Η στέβια δεν είναι τάση, είναι το μέλλον»

Ποια είναι τα νέα σας προϊόντα; Βασίζονται επίσης στη στέβια ή περιλαμβάνουν και άλλες φυσικές ουσίες; Πώς προγραμματίζετε να αναπτύξετε το προϊοντικό σας portfolio;

Βασισμένοι στην  λογική και τη φιλοσοφία της Green Cola, δημιουργήσαμε  μία νέα σειρά αναψυκτικών στην κατηγορία των flavors (Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Βυσσινάδα). Σκοπός μας είναι να μεταλαμπαδεύσουμε τις αξίες και την μοναδικότητα που έχτισε η Green Cola στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση. Η νέα μας προϊοντική σειρά που περιλαμβάνει την Green πορτοκαλάδα, την Green λεμονάδα, και την Green βυσσινάδα, έχει ως βάση της  φυσικά συστατικά όπως είναι η στέβια και  τα φυσικά αρώματα, ενώ παράλληλα δεν περιέχει πρόσθετη ζάχαρη και άλλα ενοχοποιημένα τεχνικά γλυκαντικά. Θέλουμε δηλαδή να προσφέρουμε τις αυθεντικές φυσικές γεύσεις των φρούτων της ελληνικής γης.
Εκτός από την νέα σειρά αναψυκτικών, στο portfolio μας εντάσσεται και η pure cola η οποία αποτελεί ένα ιδιαίτερο προϊόν στην κατηγορία της cola, χαρακτηριστικό της οποίας είναι η αντικατάσταση της καφεΐνης με εκχύλισμα πράσινου τσαγιού.

Η στέβια ήρθε για να μείνει ή είναι μία τάση που έκανε την εμφάνισή της και πλέον φθίνει;

Η στέβια δεν είναι μια τάση, είναι το μέλλον! Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τα αναψυκτικά, αλλά για όλες τις κατηγορίες. Αυτή την στιγμή η στέβια κατέχει ένα μικρό ποσοστό στη συνολική βιομηχανία, όμως, στο μέλλον θα γίνει η βασική πρώτη ύλη γλυκαντικής ουσίας.

«Θέλουμε να εδραιωθούμε παγκοσμίως στην νέα κατηγορία αναψυκτικών»

Σε πόσες χώρες εξάγετε πλέον τα προϊόντα σας και τι μοντέλο ακολουθείτε με τους συνεργάτες σας σε αυτές;

Αυτή την στιγμή είμαστε σε περισσότερες από 22 χώρες. Σκοπός μας είναι να αναπτύξουμε ένα μοντέλο franchise με τοπικούς παραγωγούς σε κάθε χώρα. Κατ ’αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται περιορισμός του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας, με αποτέλεσμα να τοποθετείται το προϊόν σε ανταγωνιστικές τιμές στις κατά τόπους αγορές ενώ ταυτόχρονα υπάρχει μεγαλύτερη αφοσίωση από τους franchisees σε αυτές τις αγορές.

Τα αναψυκτικά υπάγονται στην κατηγορία των fast moving consumer goods, δηλαδή προϊόντα που είναι ταχυκίνητα και λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό ως αυθόρμητη αγορά. Για να έχεις ισχυρές πιθανότητες επιτυχίας και διείσδυσης στις κατά τόπους αγορές, πρέπει το προϊόν να παράγεται τοπικά έτσι ώστε ο χρόνος αντίδρασης  στην ζήτηση να είναι άμεσος. Αυτό το μοντέλο έχει ήδη εφαρμοστεί σε κάποιες χώρες, όπως στην Αγγλία, την Ισπανία, την Γερμανία, την Ρουμανία.

Η τελευταία σας συμφωνία αφορά σε μια ακόμη πιο μακρινή χώρα , στη Σαουδική Αραβία. Τι προσδοκείτε από αυτή τη νέα συνεργασία;

Άμεσα ξεκινά η υλοποίηση της συγκεκριμένης συμφωνίας και θα αρχίσουμε να τους στέλνουμε τα προϊόντα μας. Προσβλέπουμε μέσα στην επόμενη διετία να μπορέσουμε και εκεί να προχωρήσουμε σε τοπική παραγωγή με franchise γιατί είναι η μόνη λειτουργία που μπορεί να θέσει τις προϋποθέσεις για την πραγματική διείσδυση του προϊόντος στην αγορά.

Μέσα στα μόλις πέντε χρόνια της λειτουργίας σας, μετράτε μία σειρά από διακρίσεις και βραβεύσεις…

Είναι γεγονός, έχουμε αρκετές διακρίσεις, που όλες τους μας τιμούν και λειτουργούν πολύ θετικά.

Π​έρα, ​όμως, ​από την ικανοποίηση και την ηθική ανταμοιβή, μας μεταφέρουν και μεγαλύτερη ευθύνη, ​για να γινόμαστε συνεχώς​ καλύτεροι και να διεκδικούμε περισσότερες διακρίσεις την επόμενη χρονιά.

Η τελευταία μας διάκριση ήταν αυτή του «Προμηθευτή της Χρονιάς» στα «Retail Business Awards». Στη διαγωνιστική διαδικασία συμμετείχαν και πολυεθνικές εταιρείες και εν γένει εταιρείες μεγάλου βεληνεκούς. Το να μας επιλέγουν λοιπόν οι εκπρόσωποι του ελληνικού λιανεμπορίου ως τον πιο αξιόπιστο συνεργάτη και ως τον προτιμητέο προμηθευτή τους, είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Οι στόχοι σας από εδώ και πέρα; Πώς «βλέπετε» την εταιρεία σας σε δέκα χρόνια από τώρα;

Στόχος είναι να καταστούμε η εταιρεία που θα εδραιωθεί στη νέα αυτή κατηγορία αναψυκτικών που εμείς δημιουργήσαμε. Και όχι μόνο σε πανελλαδικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Έχουμε ήδη καταφέρει να εδραιωθούμε στην συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών, ως η εταιρεία που δημιουργεί καινοτόμα αναψυκτικά με ευθεία αναφορά στην υγιεινή διατροφή. Θέλουμε, λοιπόν, σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτό να διαδοθεί και εκτός συνόρων.