Το ξύπνημα στη Μεσόγειο με την υπογραφή της CANDIA

Το ξύπνημα στη Μεσόγειο με την υπογραφή της CANDIA

ΓΙΩΡΓΟΣ & ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΕΛΙΒΑΣΑΚΗΣ

Οικονομικός Διευθυντής & Εμπορικός Διευθυντής της CANDIA

Την περίοδο της κρίσης, όταν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις περιόρισαν κόστη και ανοίγματα σε αγορές, η CANDIA έκανε το ακριβώς αντίθετο! Τόλμησε αυτό που ούτε η ίδια είχε ποτέ σκεφτεί στα 40 χρόνια της λειτουργίας της. Ξεκίνησε τις εξαγωγές. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο επεκτάθηκε σε ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες. Έτσι σήμερα μέχρι και οι Κορεάτες χαλαρώνουν σε στρώματα της CANDIA.

Τον φετινό Απρίλιο, η επιχείρηση προχώρησε σε μια ακόμη ανατρεπτική στρατηγική κίνηση. Δυναμικό re-branding και repositioning. Σε όλον τον κόσμο. Η 45χρονη ώριμη Candia Strom έγινε η νεαρή και εντυπωσιακά ανερχόμενη CANDIA.

Η οικογενειακή επιχείρηση, η οποία από το 1973 αποτελεί συνώνυμο της ξεκούρασης και του ποιοτικού ύπνου, σας καλεί, λοιπόν, σε ένα «ξύπνημα» στη Μεσόγειο και υπόσχεται μοναδική εμπειρία στο προσεκτικά σχεδιασμένο concept store της στον Άλιμο. Εκεί όπου αποτυπώνει την νέα φιλοσοφία της.

Το Μarketpost βρέθηκε στην καρδιά της επιχείρησης. Στην παραγωγική μονάδα της CANDIA στα Σπάτα. Στους ιδιοκτήτες της Μιχάλη και Γεώργιο Βελιβασάκη. Μεγαλωμένοι μέσα στην CANDIA, έμαθαν να αγαπούν, να διατηρούν και να σέβονται την ποιότητα, ακριβώς όπως και οι γονείς τους όταν πρωτοξεκίνησαν την επιτυχημένη επιχείρηση στρωμάτων. Μας παρουσιάζουν τα μοναδικά προϊόντα της CANDIA και εξηγούν πώς κατάφεραν να προσπεράσουν με επιτυχία τα εμπόδια των τελευταίων ετών, ώστε σήμερα να οραματίζονται την περαιτέρω εδραίωση της CANDIA στον παγκόσμιο χάρτη της στρωματοποιίας.

Ποια, λοιπόν, είναι η CANDIA;

Μιχάλης Βελιβασάκης: Σαν εταιρεία παράγουμε αρκετές κατηγορίες προϊόντων τα οποία σχετίζονται με μία ολοκληρωμένη κρεβατοκάμαρα. Είτε αφορούν στο consumer κομμάτι της αγοράς είτε στο contract κομμάτι. Πιο αναλυτικά, όμως, στα στρώματα, έχουμε αναπτύξει πέντε διαφορετικές κατηγορίες. Τα στρώματα κλασικών ελατηρίων που είναι, κατά κάποιο τρόπο, το entry level. Τα στρώματα με ανεξάρτητα ελατήρια που είναι τα average προϊόντα. Premium ανατομικά στρώματα. Στρώματα χωρίς ελατήρια με φυσικά υλικά ή στρώματα με ελατήρια και επίσης φυσικά υλικά, αλλά σε χειροποίητη διαδικασία κατασκευής. Αυτή είναι η κατηγορία Bodyfix. Και τέλος μια πολύ συγκεκριμένη ποιότητα στρωμάτων στην κατηγορία των βρεφικών. Σημαντικό για εμάς είναι ότι όλα τα προϊόντα παράγονται στην Ελλάδα. Το κοινό εμπιστεύεται και αγαπάει τις εταιρείες που παραμένουν στην Ελλάδα εν μέσω κρίσης.

Να σταθούμε λίγο στη Bodyfix Collection. Αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο χειροποίητο ανατομικό στρώμα στην Ελλάδα…

Μιχάλης Βελιβασάκης: Το Bodyfix στρώμα κατασκευάζεται με διαδικασία τελείως διαφορετική από την συνηθισμένη τυποποίηση. Αποκλειστικά στο χέρι. Δεν εμπλέκεται, δηλαδή, μηχάνημα στην συγκόλληση των υλικών τα οποία, μάλιστα, ράβονται μέσα στο στρώμα! Έτσι έχει πολύ μεγαλύτερη αντοχή σε σύγκριση με τις κλασικές μεθόδους κατασκευής. Και τα υλικά είναι απολύτως φυσικά. Τρίχα αλόγου, τρίχα καμήλας, βαμβάκι, μαλλί, κασμίρ, μπαμπού. Επιπλέον το ύφασμα είναι επεξεργασμένο με λάδι ελιάς ώστε να του προσδίδει αντιβακτηριδιακή προστασία. Και διαθέτει ουδέτερο ph για να μην ερεθίζεται το δέρμα του χρήστη.

Στην εταιρεία σας απασχολούνται πάνω από 100 εργαζόμενοι. Ποιο είναι το επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης;

Γιώργος Βελιβασάκης: Για να είναι η ποιότητα σταθερή απαιτείται άριστα καταρτισμένο προσωπικό. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στο στελεχιακό δυναμικό μας. Το εκπαιδεύουμε συνεχώς ώστε να παρακολουθεί με πλήρη επάρκεια την όλη παραγωγή και τις επιμέρους διαδικασίες της. Αλλά για να διασφαλίζουμε την ποιότητα διαθέτουμε και τα αντίστοιχα πιστοποιητικά ISO9001 και ISO14001. Με αυτά εξασφαλίζεται τόσο η ποιότητα όσο και οι προδιαγραφές της παραγωγής.

Ποια πλεονεκτήματα εκτιμάτε πως έχετε έναντι των ανταγωνιστών σας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό;

Μιχάλης Βελιβασάκης: Καταρχήν θεωρώ ότι οι ελληνικές στρωματοποιίες είναι ανταγωνιστικότατες, ικανότατες και με μεγάλη δυναμική. Αλλά εμείς δεν κοιτάζουμε τι κάνει ο ανταγωνισμός. Σαφώς γνωρίζουμε πού βρίσκεται η κάθε εταιρεία και τι κάνει γιατί οφείλουμε να το πράττουμε έτσι και αλλιώς. Αυτό όμως που κοιτάζουμε και προσπαθούμε πάντα να βελτιώνουμε είναι τον ίδιο τον εαυτό μας. Έτσι το να γνωρίζουμε τον ανταγωνισμό μας βοηθάει απλώς να γινόμαστε εμείς καλλίτεροι.

Η αγορά ξενοδοχείων που αποτέλεσε από την αρχή προνομιακό χώρο της CANDIA, πόσο εξακολουθεί να καταλαμβάνει σήμερα μεγάλο μερίδιο των πωλήσεών σας;

Γιώργος Βελιβασάκης: Από το 1982 οι γονείς μας είχαν μπει δυναμικά σε αυτό το κομμάτι. Μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες είναι πελάτες μας από τότε. Άρα η εταιρεία έχει σταθερές συνεργασίες που βασίζονται στην ποιότητα, στην εμπιστοσύνη, και στις εδραιωμένες σχέσεις με την ξενοδοχειακή αγορά. Σε αυτόν τον κλάδο, λοιπόν, τα μερίδια των πωλήσεών μας διαρκώς μεγεθύνονται. Η CANDIA είναι από τις λίγες στρωματοποιίες που ασχολήθηκαν με τον ξενοδοχειακό τουρισμό επί τρείς και πλέον δεκαετίες. Έτσι κτίσαμε ένα στέρεο πελατολόγιο. Επιπλέον, έχουμε ξεκινήσει, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, δυναμικές εξαγωγές ακριβώς σε αυτόν τον κλάδο. Τον ξενοδοχειακό. Ήδη συνεργαζόμαστε με μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες σε όλον τον κόσμο.

Η κρίση μας άνοιξε τα μάτια!

Η δική σας απάντησή στην κρίση ήταν επενδύσεις! Και για πρώτη φορά αποφασίσατε, το 2012, να κάνετε εξαγωγές. Πόσο αυτό το επενδυτικό «ρίσκο» απέδωσε;

Γιώργος Βελιβασάκης: Η κρίση μας άνοιξε τα μάτια. Γιατί πριν την κρίση δεν υπήρχε σκέψη για εξαγωγές. Αυτή μας ώθησε να ψάξουμε νέες αγορές και νέους πελάτες. Όταν οι μονάδες παραγωγής μας μειώθηκαν, όπως συνέβη και σε άλλες εταιρείες, αποφασίσαμε να στηρίξουμε το εξαγωγικό κομμάτι της επιχείρησής μας. Γιατί είχαμε το κατάλληλο προϊόν. Ήταν τα χειροποίητα στρώματα της Bodyfix Collection. Αυτά μπορούσαν άνετα να βγούνε στο εξωτερικό και μάλιστα να ανταγωνιστούνε τις- ελάχιστες – ξένες εταιρείες που παρήγαγαν αντίστοιχα στρώματα. Έτσι, πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε εξαγωγές. Αυτό έγινε με την παρουσία μας σε δύο βασικές διεθνείς εκθέσεις του κλάδου. Στην ΙΜΜ της Γερμανίας και στην Salone del Mobile στο Μιλάνο. Με συνεχή παρουσία στις συγκεκριμένες εκθέσεις καταφέραμε να μας εμπιστευθούν οι διεθνείς αγορές και να αναπτύξουμε νέες σταθερές συνεργασίες, αντίστοιχες με αυτές που έχουμε στην Ελλάδα.

Σήμερα πραγματοποιείτε εξαγωγές σε περισσότερες από 12 χώρες, αλλά ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων είναι στη Γερμανία. Πώς καταφέρατε, μέσα στην κρίση και με capital controls να κερδίσετε την εμπιστοσύνη της γερμανικής αγοράς που ήταν από τις πλέον επιφυλακτικές απέναντι στην ελληνική οικονομία;

Γιώργος Βελιβασάκης: Με επιμονή, σωστή παρουσία και – κυρίως! – με την ποιότητα των προϊόντων μας. Για να μας εμπιστευθεί ο οποιοσδήποτε εκτός Ελλάδας που δε μας ήξερε και μας μάθαινε έπρεπε να πειστεί ότι τα στρώματά μας είναι εξαιρετικής ποιότητας και εμείς συνεπείς σε αυτό που υποσχόμαστε. Τιτάνια προσπάθεια! Γιατί είχε να κάνει με το πώς αντιμετωπιζόταν η Ελλάδα στο εξωτερικό. Τότε, δυστυχώς, κάποιοι έβλεπαν με πολύ κακό μάτι τους Έλληνες.

Μιχάλης Βελιβασάκης: Μην ξεχνάτε ότι το 2012 η ανθελληνική «ματιά» βρισκόταν στο αποκορύφωμά της. Πολύ περίεργες και δύσκολες καταστάσεις…

Γιώργος Βελιβασάκης: Αλλά δεν το βάλαμε κάτω. Είχαμε στόχο και επιμονή παρά τις συνεχόμενες δυσκολίες. Γιατί δεν είναι μόνον τα capital controls του 2015. Στην ελληνική αγορά και στην ελληνική οικονομία οι παθογένειες είναι πολλές. Εμείς, όμως, επιμένουμε και κοιτάμε πάντα μπροστά.

Μιχάλης Βελιβασάκης: Η κρίση, πάντως, μας βοήθησε να γίνουμε καλύτεροι. Και επιχειρηματίες και άνθρωποι. Όχι ότι μας άρεσε, αλλά τουλάχιστον διδαχθήκαμε πολλά από αυτή την περιπέτεια.

Δυναμικό rebranding και repositioning

Ας μιλήσουμε για την νέα εταιρική ταυτότητα της CANDIA που πρωτοπαρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση επίπλου & design του Μιλάνου, στο περίφημο Salone del Mobile, τον Απρίλιο του 2017. Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας ώθησαν σε re-branding και ποια η ανταπόκριση που έχετε εισπράξει μέχρι σήμερα;

Μιχάλης Βελιβασάκης: Ο βασικός λόγος ήταν η μεγάλη δυναμική στην εξαγωγική δραστηριότητά μας. Επί 45 χρόνια είχαμε μία συγκεκριμένη εικόνα, διαμορφωμένη, όμως, για την ελληνική αγορά. Αλλά στις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές έπρεπε να επανατοποθετηθούμε με κάτι διαφορετικό και φρέσκο. Και το λανσάραμε στο Salone del Mobile.

Και ποια ήταν η ανταπόκριση;

Μιχάλης Βελιβασάκης: Μιχάλης Βελιβασάκης: Η ανταπόκριση – αν και κάθε αλλαγή μπορεί να φοβίζει – ήταν εξαιρετική. Είχαμε πελάτες που ανυπομονούσαν να δούνε το καινούριο brand. Και, βέβαια, κανείς δεν δυσκολεύτηκε να μας αναγνωρίσει μετά. Γιατί μπορεί να «ξεφορτωθήκαμε» το “strom” από το λογότυπό μας, αλλά το strom, στο εξωτερικό, δεν σημαίνει τίποτα για κανένα. Αντιθέτως αναδείξαμε δυναμικά και σε όλη του την έκταση το “CANDIA”. Δηλαδή ένα μεσογειακό τοπίο. Ξέρετε, το “CANDIA” είναι το βενετικό όνομα του Ηρακλείου.

Να σταθούμε, λοιπόν, στην νέα εταιρική ταυτότητα της CANDIA. H υπόσχεση της μάρκας «WAKE UP IN THE MEDITERRANEAN» αποτελεί ένα «ξύπνημα» στον κόσμο της Μεσογείου;

Μιχάλης Βελιβασάκης: Το «ξύπνημα» στη Μεσόγειο αποτυπώνει ό,τι μας χαρακτηρίζει ως επιχείρηση: ποιότητα, οικογενειακό περιβάλλον, ζεστή ατμόσφαιρα

Αλλά παράλληλα με το rebranding, αναπτύξατε και νέα στρατηγική στην επικοινωνία με άκρως digital λανσάρισμα…

Μιχάλης Βελιβασάκης: Ναι, γιατί οι εποχές που ζούμε είναι πλέον digital. Κοιμόμαστε και ξυπνάμε μέσα στο ίντερνετ.

Γιώργος Βελιβασάκης: Κινητό, τάμπλετ, λάπτοπ…

Μιχάλης Βελιβασάκης: Αλλά δεν σταθήκαμε μόνο στο digital. Επεκταθήκαμε στο 360 campaign, με τηλεόραση, ραδιόφωνο, advertorials.

Γιώργος Βελιβασάκης: Το καινούριο τηλεοπτικό σποτ γυρίστηκε σε ένα από τα ομορφότερα μεσογειακά τοπία. Στην Τζια. Συνθέσαμε το concept με έμπνευση, μεράκι και υψηλή αισθητική ώστε να περάσουμε την νέα εταιρική φιλοσοφία μας στον καταναλωτή.

Σε αυτό το πλαίσιο, ανακαινίσατε πλήρως το κατάστημα της CANDIA στον Άλιμο, το οποίο είναι απόλυτα προσανατολισμένο στην εμπειρία που υπόσχεται το νέο μότο της εταιρείας…

Μιχάλης Βελιβασάκης: Το δημιουργήσαμε σε συνεργασία με καταξιωμένους αρχιτέκτονες και διαφημιστές. Είναι το concept store στο οποίο αποτυπώνουμε ανάγλυφα την νέα φιλοσοφία της εταιρείας. Όχι ένα συνηθισμένο κατάστημα για να πουλήσουμε στρώματα. Αλλά ο πολυχώρος όπου προσφέρουμε απόσταγμα επαγγελματικής εμπειρίας και εμπνεύσεις του διεθνούς brand. Δηλαδή το «ξύπνημα» στη Μεσόγειο. Γιατί σήμερα όποιος ψάχνει ένα στρώμα, στην ουσία αναζητάει το άνετο μέρος να ξαπλώσει, να ξεκουραστεί, να κοιμηθεί, να ονειρευτεί! Και μετά να ξυπνήσει ανανεωμένος. Σαν να ταξίδεψε, ονειρικά, σε όλον τον μαγικό κόσμο της Μεσογείου. Αυτό ακριβώς βιώνουν όσοι μας επισκέπτονται στο concept store του Αλίμου.