AGRINO: Πρεσβευτής για το ελληνικό ρύζι και όσπρια σε όλο τον κόσμο

AGRINO: Πρεσβευτής για το ελληνικό ρύζι και όσπρια σε όλο τον κόσμο

ΒΙΚΥ ΠΙΣΤΙΟΛΑ

Αντιπρόεδρος AGRINO

Συνώνυμη εδώ και χρόνια με το ελληνικό ρύζι και όσπριο, πάντα σε στενή συνεργασία με τους Έλληνες παραγωγούς, η Agrino επενδύει και καινοτομεί με νέα προϊόντα, στοχεύοντας σε περαιτέρω επέκταση και ανάπτυξη εντός και εκτός συνόρων.

Η εταιρεία που ξεκίνησαν το 1955 στο Αγρίνιο τα αδέλφια Πιστιόλα, εξάγει σήμερα τα προϊόντα της σε περισσότερες από 30 χώρες στον κόσμο, προάγοντας την ελληνική – μεσογειακή διατροφή, με σειρά πιστοποιημένων ΠΓΕ προϊόντων, ακολουθώντας σύστημα Ορθής Γεωργικής Πρακτικής. Απόδειξη της αναγνώρισης αυτής αποτελεί η συνεργασία, εδώ και 3 χρόνια, με την UMASS Auxiliary Services προμηθεύοντας ελληνικό ρύζι Agrino και γίγαντες Καστοριάς.

Η UMASS Auxiliary Services είναι η μεγαλύτερη οργάνωση Εστίασης Πανεπιστημιακών Campus της Αμερικής, αφού σερβίρει σε ημερήσια βάση 45.000 γεύματα σε 22.000 φοιτητές.

Η UMASS Auxiliary Services εμπνεύστηκε από την στενή σχέση που διατηρεί η Agrino με τους καλλιεργητές της, όντας η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που αναγράφει το όνομα του παραγωγού σε κάθε συσκευασία της και την περιοχή καλλιέργειας, και επέλεξε να προμηθευτεί ελληνικό ρύζι και όσπριο αντί αντίστοιχων Αμερικάνικης προέλευσης.

Σκοπός της Agrino είναι να επεκτείνει την παρουσία της και σε άλλα κορυφαία ιδρύματα της Βορείου Αμερικής προτείνοντας πάντα προϊόντα κορυφαίας ποιότητας και υψηλής διαφοροποίησης, αλλά και προβάλλοντας με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο τον πλούτο της ελληνικής αγροδιατροφής.

Στοχεύοντας στην ευρύτερη αγορά των ΗΠΑ, η Agrino έχει επανασχεδιάσει τη σειρά Bistro, ειδικά για την αμερικανική αγορά, όπου θα ξεκινήσει να την λανσάρει το επόμενο διάστημα.

Για όλα τα παραπάνω και την στρατηγική της Agrino για το μέλλον, μας μιλάει η κυρία Βίκυ Πιστιόλα, Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.

Πού επικεντρώνεται η στρατηγική της Agrino για το 2018;

Η στρατηγική της εταιρείας για το 2018, βασίζεται στο τρίπτυχο Επένδυση, Καινοτομία και Εξωστρέφεια. Η εταιρεία σχεδιάζει την υλοποίηση ενός μεγάλου επενδυτικού πλάνου, το οποίο στοχεύει στην επένδυση σε τεχνολογία αιχμής για την παραγωγή τόσο των υπαρχόντων όσο και νέων προϊόντων.

Μεγάλη σημασία δίνουμε στο σχεδιασμό ενός αναπτυξιακού μοντέλου εξωστρέφειας, καθώς θεωρούμε πως η υγιής ανάπτυξη τόσο για την εταιρεία μας όσο και για τη χώρα για να μπορέσει να ξεπεράσει τη δύσκολη καμπή στην οποία βρίσκεται, είναι να προωθήσουμε επώνυμα αξιόπιστα προϊόντα που προσφέρουν αξία στην παγκόσμια αγορά. Το μοντέλο πρέπει να βασίζεται στις αρχές της ποιότητας, διαφοροποίησης και καινοτομίας, αρχές που έτσι κι αλλιώς πάντα χαρακτήριζαν την εταιρεία μας.

Σχεδιάζετε το λανσάρισμα νέων προϊόντων; Πόσους κωδικούς προϊόντων παράγετε σήμερα;

Σήμερα η εταιρεία παράγει περί τους 60 κύριους κωδικούς προϊόντων ρυζιού οσπρίων και ημιέτοιμων γευμάτων. Το τμήμα R&D εργάζεται συνεχώς προς το σχεδιασμό και τη δημιουργία νέων προϊόντων, πάντα με την φιλοσοφία της εταιρείας που αφορά στην παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας, διατροφικής αξίας και γεύσης. Γι’αυτό η Agrino προωθεί και τη συνεργασία με Ελληνικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και ερευνητικούς φορείς για την έρευνα και ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, υψηλής διαφοροποίησης.

Σε αυτά τα πλαίσια σχεδιάζουμε μια νέα σειρά προϊόντων η οποία προγραμματίζεται να λανσαριστεί στην αγορά προς τα τέλη του έτους. Παράλληλα βεβαίως σχεδιάζεται και ο εμπλουτισμός των υπαρχόντων σειρών με νέα προϊόντα.

Ειδικότερα, ποια είδη παράγει το κάθε σας εργοστάσιο;

Τα προϊόντα ρυζιού παράγονται στο μεγαλύτερο ποσοστό στο εργοστάσιο της Σίνδου. Στο εργοστάσιο της Σίνδου παράγονται επίσης τα ημιέτοιμα γεύματα της εταιρείας καθώς και η σειρά exotic. Στο εργοστάσιο του Αγρινίου, που είναι και η έδρα της εταιρείας, παράγεται όλη η σειρά των οσπρίων καθώς και παραδοσιακοί κωδικοί ρυζιού.

Παράγετε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και σε τι ποσοστό;

Στη στρατηγική της εταιρείας δεν ήταν ποτέ προτεραιότητα η παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Ανέκαθεν η εταιρεία στόχευε στην παραγωγή επωνύμων προϊόντων, υψηλής προστιθέμενης αξίας κάτω από το brand name Agrino. Όπως είπα και πρωτύτερα, το επώνυμο προϊόν είναι καταλύτης ανάπτυξης για μια εταιρεία, δένει τον καταναλωτή με την επιχείρηση δημιουργώντας μια διαχρονική σχέση εμπιστοσύνης, προάγει τη διαφοροποίηση και την καινοτομία και δημιουργεί καταξίωση, αναγνωρισιμότητα και φήμη.

Επιλέγουμε να συνεργαστούμε σε επίπεδο ιδιωτικής ετικέτας κυρίως με στρατηγικούς πελάτες του εξωτερικού και δευτερευόντως της εγχώριας αγοράς.

Έχετε υλοποιήσει επενδύσεις τα τελευταία χρόνια ή σχεδιάζετε να πραγματοποιήσετε;

Η Agrino είναι μια εταιρεία η οποία καθ’ όλη τη διάρκεια της μακρόχρονης πορείας της χαρακτηρίζονταν από τη λογική της επένδυσης των κεφαλαίων της, τόσο σε νέα προϊόντα όσο και σε εκσυγχρονισμό των μεθόδων και των μέσων παραγωγής της. Γι’αυτό και χρησιμοποιεί πάντα τεχνολογία αιχμής στις παραγωγικές της μονάδες. Ακόμη και τώρα, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, η εταιρεία τολμά και σχεδιάζει ένα δυναμικό επενδυτικό πλάνο το οποίο με τη βοήθεια των αναπτυξιακών νόμων πρόκειται να υλοποιηθεί τα επόμενα 3-5 χρόνια.

Σε πόσες χώρες εξάγετε, τι ποσοστό του τζίρου καλύπτουν οι εξαγωγές και ποιες οι προοπτικές που διαβλέπετε;

Η Agrino εξάγει σε πάνω από 30 χώρες με τις εξαγωγές να είναι στην παρούσα φάση το 15% του τζίρου και το 20% του όγκου που παράγει. Στόχος μας, η ενδυνάμωση της παρουσίας της εταιρείας στις χώρες που έχει ήδη εξαγωγική δραστηριότητα αλλά και η διεύρυνση της εξαγωγικής δράσης της εταιρείας στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης που δεν έχουμε παρουσία καθώς και στη Β. Αμερική που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τα επόμενα χρόνια.

Μιλήστε μας για την πολυετή σχέση συνεργασίας με τους Έλληνες παραγωγούς, τους οποίους οι καταναλωτές γνωρίζουν από τις συσκευασίες των προϊόντων σας.

Η Agrino έχει μια μοναδική πολυετή σχέση με τους συνεργαζόμενους καλλιεργητές – παραγωγούς η οποία βασίζεται στην εμπιστοσύνη και την αμοιβαία εκτίμηση με στόχο τη δημιουργία ασφαλών, υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας προϊόντων. Η Agrino είναι η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη που εφάρμοσε το σύστημα Ορθής Γεωργικής Πρακτικής σε συνεργασία με τους παραγωγούς της. Η Ορθή Γεωργική Πρακτική είναι μία διαδικασία παραγωγής ελεγχόμενη, καταγεγραμμένη την οποία ακολουθούν οι καλλιεργητές που συνεργάζονται με την Agrino και η οποία εξασφαλίζει κορυφαία ποιότητα, υψηλή ασφάλεια των παραγόμενων προϊόντων, ορθολογική περιβαλλοντική διαχείριση και υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων στο χωράφι. Το παραπάνω σύστημα που βασίζεται στο παγκοσμίως αναγνωρισμένο πρωτόκολλο GLOBALGAP, διασφαλίζει την εφαρμογή της καλύτερης καλλιεργητικής πρακτικής, της πλήρους ιχνηλασιμότητας του προϊόντος και την ελαχιστοποίηση των κινδύνων όσο αφορά στην ασφάλεια του. Γι’ αυτό και η Agrino, πρωτοπορώντας παγκοσμίως, αναγράφει το όνομα του καλλιεργητή και τον τόπο καλλιέργειας σε κάθε συσκευασία της, διασφαλίζοντας όλη την αλυσίδα από το χωράφι μέχρι το ράφι.

Τι μέρος της παραγωγής σας καλύπτουν σήμερα τα ελληνικής προέλευσης προϊόντα;

Η Agrino είναι μια αμιγώς ελληνική εταιρεία η οποία με προσήλωση παράγει ελληνικά προϊόντα στο μεγαλύτερο ποσοστό της.

Τα ελληνικής προέλευσης προϊόντα καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής μας (τουλάχιστον το 85%). Για μας στην Agrino, η ελληνικότητα είναι μονόδρομος για την βιωσιμότητα και ανάπτυξη της εταιρείας. Γι’ αυτό είμαστε πρωτοπόροι τόσο στην ανάπτυξη μοντέλου συνεργασίας με τους Έλληνες καλλιεργητές, προωθώντας τη βιωσιμότητα της ελληνικής καλλιέργειας και προβάλλοντας το μόχθο του Έλληνα παραγωγού, όσο και στην υποστήριξη της ελληνικής περιφέρειας και οικονομίας, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του αγροτικού πληθυσμού σε ευαίσθητες περιοχές της χώρας. Ας μην ξεχνούμε πως η εταιρεία μας πρώτη εφάρμοσε το σύστημα Ορθής Γεωργικής Πρακτικής, αναγράφοντας το όνομα παραγωγού στις συσκευασίες της, πρώτη πήρε πιστοποίηση ΠΓΕ για το προϊόν της Γίγαντες – Ελέφαντες Καστοριάς και υπήρξε από τους πρωτοπόρους στη στήριξη και ανάπτυξη τόσο της καλλιέργειας του ελληνικού ρυζιού, όσο και στην αναβίωση της καλλιέργειας των ελληνικών οσπρίων που είχε σχεδόν εκλείψει. Παράλληλα υπήρξε ανάμεσα στους πρωτοπόρους της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ και σημαίνει τα προϊόντα της με το ομώνυμο σήμα Ελληνικότητας.

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

Αναμφίβολα οι άνθρωποί μας!

Η Agrino καθιερώθηκε και παραμένει στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή ως love brand, εξαιτίας της σκληρής δουλειάς και προσήλωσης των ανθρώπων της, οι οποίοι συνδυάζοντας τον επαγγελματισμό με το πάθος, υπηρετούν με συνέπεια τις αξίες της εταιρείας σε όλη την εξηντάχρονη διαδρομή της. Είναι οι άνθρωποι, που χωρίς κανέναν συμβιβασμό στην ποιότητα, πρωτοπορούν με το ίδιο ακούραστο πνεύμα καινοτομίας και διαφοροποίησης καθιστώντας την εταιρεία πρωταγωνίστρια στις καρδιές των καταναλωτών στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε.